Dok ti vodiš račune, konkurencija vodi kampanje


Ponedeljak ujutru. Ti sediš za stolom i pokušavaš da ispratiš sve – ko je uplatio, kome treba da izdaš fiskalni račun, koliko ti je ostalo na kasi, da li se slagao izveštaj sa terminala. Treba ti još samo deset minuta da završiš sve, ali baš tada ti neko šalje poruku da otkaže termin.
Otvaraš telefon, proveravaš ko može da uskoči. I onda, usput, vidiš reklamu – salon iz susedstva, profesionalno ispraćen video, poziv na zakazivanje sa jasno istaknutim benefitima.
Ne znaš tačno kako su to uradili, ali deluje… ozbiljno. Uredno. Privlačno. I pitaš se – kad su stigli da to naprave?
A ti, koji jedva da si stigao da podeliš story od juče.
Jer dok ti vodiš račune, konkurencija vodi kampanje.
Svaka minuta potrošena na ručni rad – oduzimaš je rastu
Vođenje računa, organizacija termina, proveravanje uplata, beleženje fiskalnih iznosa, sabiranje, štampanje, prepisivanje… to sve deluje kao posao koji mora da se uradi. I mora. Ali ne moraš ti.
Svaki put kada kažeš „lakše mi je ovako, ja sve to ručno“ – ti sebi vežeš ruke.
Jer ti si kreator. Vizionar. Osoba koja bi trebalo da pravi strategije, osmisli nove pakete, razmišlja unapred. Ali dok se ti baviš stvarima koje softver može sam da uradi, neko drugi koristi to vreme da osvoji tvoje klijente.
Nije stvar u tome da neko zna više od tebe. Nego da neko više vremena troši na prave stvari.
Nemaš problem s idejama – nego s vremenom
Rečenica koju najčešće čujemo: „Znam ja šta bih radio, ali nemam kad.“
A kad zagrebeš ispod toga – shvatiš da to „nemam kad“ nije zato što posao previše raste. Već zato što sistem ne postoji.
Nemaš kad jer ti moraš da proveriš koliko je ko platio.
Nemaš kad jer ti moraš da ručno sabiraš zarade radnicima.
Nemaš kad jer ti moraš da ispraviš ono što je neko zaboravio da unese.
A za sve to – postoji softver koji može da uradi umesto tebe.
Konkurencija nije bolja. Samo ima manje haosa.
Ako ti znaš kako se vodi salon, kako se radi sa klijentima, kako se pruža usluga – ti već imaš sve što treba.
Ali razlika je u tome što neko drugi ima alat koji mu oslobađa vreme da o tome razmišlja i da to razvija.
Ti si u papiru. On je u analitici.
Ti si u kalkulatoru. On je u Canva šablonu za kampanju.
Ti pišeš račune. On piše copy za sledeću promociju.
I tako se pravi razlika.
Zaključak: Sve što danas radiš ručno – neko drugi je već automatizovao i sada ima vremena za rast.
Ne treba ti još vremena.
Treba ti više rezultata u istom vremenu.
A to nećeš dobiti tako što ćeš postati još brži u ručnom radu.
Već tako što ćeš jednom za svagda odlučiti da to više ne radiš.